Assalamualaikum & salam sejahtera.....

Terima kasih coz sudi melawat blog hamba yg x seberapa ni..maklumlah mak budak baru belajar nk menulis blog...
len kali datang melawat lg yer..ajak kengkawan skali...kalo baik hati, sila la klik2 skali..love u.. ;)

Jom kukoq nyiok

Bismillahhirrahmanirrahim...

Hari ni nak tunjuk 1 benda kat korang semua...hihihi...sape penah tengok bende ni? Apekah namanya? hahahha...jawab jgn x jawab...tau ker ape gunanya bende alah ni????

Ini la yg digunakan untuk KUKUQ NYIOK (bahasa kedah)..sapa x paham sila guna kamus dewan..hahahha

Rupanya i masih lagi handal gunakan benda ni walaupun dh dekat sepuluh tahun tinggalkan..sebijik kelapa i leh kukuq dlm masa sepuluh minit wooooo..tanpa sebarang kecederaan lak tu..i sendiri pon mcm x caya...

Sesapa yg dok kg tu mungkin selalu tgk benda ni..x heran la kan..so gmbr ni khas buat mereka2 yg dok bandar n mereka2 yg rindukan kg halaman...atuk nenek n so on..

6 ulasan:

sop berkata...

dulu ada tlg mak kukur nyor guna nih masa kecik :)

myfreeminded berkata...

eh.. kat rumah mak I ada gak lagi benda ni tau... dah jadi brg antik ni..

«-°[§nºw.ªngè£]°-» berkata...

saye ! saye ! sayeeee !
mase kecik, ske men ats neh. berangan nek kude memandangkan namenye pn kekuda. haha!

sHiMi sHinHae~ berkata...

hehe ,selalu guna ni kat umah :D

Yer Ker berkata...

sop..rajinnyer awak...bagus..

myfreeminded..ni pon mak i punya la ni..hahaha

snow angel..best kan..hihihi

shimi...waa terer la u..pndai guna ni..

KA ( Klik Aje! ) berkata...

kukuk nyior bahasa kelantan n ganu..