Assalamualaikum & salam sejahtera.....

Terima kasih coz sudi melawat blog hamba yg x seberapa ni..maklumlah mak budak baru belajar nk menulis blog...
len kali datang melawat lg yer..ajak kengkawan skali...kalo baik hati, sila la klik2 skali..love u.. ;)

tips rawat buasir dgn pantas

Bismillahhirrahmanirrahiim...

HARI NI I NAK KONGSI 1 PETUA RAWAT BUASIR..BERDASARKAN DR PENGALAMAN SENDIRI YER..HANYA YG PERNAH ALAMI SHJ YG TAU BETAPA PERITNYA SAKIT BUASIR NI..SO PD YG BERMASALAH BUASIR, SILA AMALKAN YER..INSYAALLAH BERKESAN..JUGA X PERLUKAN KOS YG TINGGI..

1)Masker v..keluaran jamu susuk dara
bila dngar masker v, jgn hnya ingt utk kegunaan yg sensored sj yer..1001 kegunaan ni..caranya..just sapukan pd buasir setiap kali lps buang air n sebelum tidur..jgn terkejut yer..bengkak akn mengecut dlm masa beberapa jam..n rasa sakit akan beransur hilang..lebih kurang dlm seminggu buasir yg terkeluar akn masuk kedalam kembali spt org normal..n tiada masalah lg bila duduk mencangkung or angkat benda2 berat..hnya yg alami sj yg taw apa masalahnya..ni berdasarkan pengalaman i sndiri yer..masalah buasir tahap 2..

2) utk melawaskan sistem pembuangan..i amalkan alfalfa keluaran shaklee..hmmm puas hati..hr2 buang dgn lncr n x perlu menangis lg menahan sakit..alfalfa ni juga 1001 kegunaannya..merawat dr hujung rambut ke hujung kaki...utk detoks n juga sgt bagus utk turunkan berat badan yer..cubalah..anda pasti x menyesal..

Sekian sj buat kali ni..lain2 tips insyaallah akan sy kongsikan di masa akn dtg..

ehemm..



Hantu dalam botol sos..

Bismillahhirrahmanirrahiim...

Cuti sekolah baru2 ni i ada balik kg n buat rawatan untuk buang gangguan makhluk halus..n al hamdulillah semua berjalan lncar..n benda itu ditangkap n dimasukkan dlm botol..botol itu telah pon dibuang ke dlm sungai...tp entry ni bkn la nk cerita apa yg berlaku..tp sekadar nk ingatkan pada u all...supaya x perlu smpai kene berubat mcm i..

Antara tips yg dpt i berikan...
1) selalu la baca al quran..
2) jgn abaikan solat
3)  jika pergi berkelah or ke tempat2 terpencil jgnlah terlalu seronok..biar ada batasan nk berseronok pon..sentiasa ingat tuhan..
4)  jaga tutur kata..jgn bercakap sembarangan..
5)  Jika lemah sengat, jgn lihat exsiden yg melibatkan kematian..kawal diri utk relax n jgn terkejut melihat mayat..
6)  sentiasa mohon pada Allah supaya dijauhkan dr gangguan iblis n syaitan


Sebelum buang botol tersebut ke sungai..sempat juga diambil gmbar..n mmg nmpk jelas makhluk didalm itu..tetapi i x smpai hati nk letakkan di sini...so jika terjumpa botol bertutup didalam sungai ..jgn lah berani nk ambil or buka...elak selagi boleh..
Sekian...wassalam..

(Gambar dr google..n xdak sangkut pon ngan cerita..hiasan s3mata2)

bila harga label x sama harga scan..giant

Bismillahhirrahmanirrahiiimm....

I just nk share pengalaman  jer semoga jd iktibar...bukan nk buruk mana2 pihak yer..jauh sekali nk suruh boikot...x baik...

Ceritanya begini...13 apr 2013....i pegi la giant nak beli banquet table...kebetulan mmg ada offer..makanya i pon rembatla...dah byr meja tu ank i nak pulak mainan...so hubby suruh cpt2 pegi ambik mainan n dtg byr kat kaunter yg sama...

Dekat label mainan yg ank i ambil tu tertera harga asal rm 68.99, harga promosi rm 59.99...so my hubby pon bg la mainan tu pada cashier...selepas di scan tertera harga rm 78.00...makk aiiii bior benor..ni dh lg mhl dr hrga asal ni....my hubby pon cakap la...kat label hrga mcm lain...so adik cashier tu pon suruh la my hubby ambilkan label tu tunjuk dia.lps tunjuk label,.so supervisor pon dipanggil la...memula supervisor tu ckp ni hrga promosi..tp promosi dh habih...nasib baik mata hubby i mmg power..dgn relakss jer ckp blik..kat situ tulis smpai 16 apri 2013..ada lg la promosi tu..supervisor tu pon pegi blik konfem ngan bosnyer kot..sampai la dr 2 org kat kaunter tu jd le ramai...8 org kot yg dtg termasuk guard..mcm kes beso jer...huhu


Pimai2 staf2 kat situ..dok confem itu ini...huhu dekat sejam gak ler i n hubby setia menanti di kaunter tu...huhu..lenguh wei dukung ank kecik..last2 setel le jugak..ikut  hati xnk beli je..tp dh ank i ketaq2 nk mainan tu..huhu maka sabaq ja la..
Seb baik semua staff yg entertain i tu baik2 belaka...semua ckp sopan n dorang pon bnyk kali mintak maaf..so..xder la nk hangin satu badan.
Yg ironiknya inilah mainan itu...mesin cashier mainan...hmmmm

Moralnyer..bila beli brg cek betul2 hrga label n waktu scan tgk la kalo boleh..jgn percaya hrga scan itu..terutama time beli bnyk2 brg...kadang2 benda2 terlepas pndang begini boleh buat rugi..

dapat hadiah lagi...yeay

Bismillahhirrahmanirrahiim...

Syukur kepada Allah...n tq so much kpd mereka2 yg baik hati berkongsi ilmu jahitan di alam maya ni....sgt membantu bg org2 mcm i ni ...nk g kelas payah ngan ank2 kecik..huhu
I dah berjaya buat beberapa jenis baju...n i start from 0...

Ok..xmo leter panjang2...hehe..ni la hadiahnya tu.x ler mahal sgt pon..jelita 620d jer.tp cukup buat hidung  i kembang dah...keh3..so i nyer nv950 dah ade kawan...

Tq en hubby...Semoga sentiasa dimurahkan rezeki kita...amin..

konvo puteri sulungku

Lame benor x berblogging...rindunye hai...moh kite sesame tegok puteri i nyer persembahan utk konvo tadikanyer..
selamat menonton...kot ade yg nk wat rekording artis leh bgtau yer...kuang3....

sedihnya hatiku..

Bismillahirrahmanirrahiimm...

sedihnya hati ini bila dpt berita sek tadika  ank aku akn ditutup..last beroperasi smpai hujung bln oktober ni..iaitu hujung bulan ni..diatas sebab cikgunya akan berpindah ke tempat lain yg sangat jauh....sebak nk nangis jer rasa..walaupun tahun depan ank aku dh masuk darjah 1, aku rasa satu kehilangan n kerugian yang amat besar...huhuhu...rugi sape yg x hntar ank sekolah kt situ..mmg tempat paling bagus aku penah jumpa...

paling aku susah hati adalah...bagaimana ank aku nk berpisah dgn cikgu kesayangan nya itu..sedangkan cuti sekolah sekejap pon sudah menangis mintak dihantar ke sekolah..rindukan cikgu n kawan2nya...ini kan pulak berpisah terus..ohhhh tidakkkk...

aku rasa amat bertuah berpeluang mengenali n berkawan dgn cikgu itu..sungguh baik orgnya..tapi apa kan daya...rezeki nak berkawan dengannya sekejap sangat..semoga cikgu sentiasa bahagia... x terbalas budi baik cikgu..

dapat hadiah yeay..

Bismillahhirrahmanirrahiim...

Sejak terjebak dalam dunia jahitan ni...i punya rutin harian dah banyak berubah..punya la bz memanjang..nak keluar berfoya foya dengan encik hubby pon dah x minat..lagi seronok duduk mengadap mesin jahit n study i  nyer nota jahitan...isy isy isy....
makanya en hubby yang baik hati itu menghadiahkan sesuatu yg sgt mengharukan i...sebagai sokongan kpd hobi baru i..walaupun mulanya dia nk hadiahkan benda alah ni...
memandangkan i nyer meroyan menjahit menjadi2..kikiki..ditukarlah hadiah itu kpd yg ini...

Alhamdulillah...tq so much encik hubby ku...sungguh aku sayang kamu...:)