Assalamualaikum & salam sejahtera.....

Terima kasih coz sudi melawat blog hamba yg x seberapa ni..maklumlah mak budak baru belajar nk menulis blog...
len kali datang melawat lg yer..ajak kengkawan skali...kalo baik hati, sila la klik2 skali..love u.. ;)

Petua merawat berak berdarah

Untuk entry pertama ni i nak cerita skit tetang satu jenis daun...daun ni amat berkesan untuk merawat masalah berak berdarah...so sape ada masalah ni angkat tangan...opsss...hehehe..baca betul2...

Baru2 ni anak dara i ( 6 thn) ada masalah berak berdarah...so i cube la amalkan petua dr mak i ni..n ternyata sangat berkesan...sekali minum jer terus baik...syukur Alhamdulillah..

caranya: ambil sehelai daun dlm gmbar kat bawah ni dan rendam didalam air suam selama sejam..kemudian minum...jgn bimbang..x der rasa pahit ke apa ke...macam minum air kosong jer..

ni la dia rupa pokok misteri itu..kenapa misteri???? sebab i x tahu pon ape nama pokok ni..huhu.... boleh nampak jelas tak? kalo x jelas x per...jom kita zoom lagi..hihihi


pokok ni menjalar, batangnya bersegi segi cam tu...sape penah tengok angkat tangan...kikiki...sape yang tau name pokok ni bleh ler bg tau i yer...sharing is caring gitu...;p



9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

namanya pokok langkau,buahnya lebih berkesan merawat berak darah

wary berkata...

Oh yer ker..alhamdulillah taw gak nama pokok ni akhirnya..terima kasih yer saudara..♡♡♡

Rina Rossoneri berkata...

mana nak dapat ye daun ni?

Unknown berkata...

Kat mana nak cari pokok ni ya. Ada yg jual, boleh bagi info. Hubby berak darah

Unknown berkata...

Boleh contact saya 0192326741

Unknown berkata...

Kat mana nak cari pokok ni ya. Ada yg jual, boleh bagi info. Hubby berak darah

Rasidda Norazmi berkata...

Assalam Wahh . .Memang betul , masalah sembelit ni kalau kita tak atasi sekarang dia akan melarat .Sebenarnya ada Tips Mengatasi Masalah Sembelit Yang Berkesan
yang boleh anda cuba buat , atau untuk sesiapa yang ada masalah sembelit ini , boleh juga hubungi saya di Whatsapp +60107096284 Aini .Saya akan membantu anda mengatasi masalah anda :)

Arielyea Anne berkata...

Adik saya berak darah.. dmna nk cari pokok ni? Pls tlg.. 0165140623

Arielyea Anne berkata...

Adik saya berak darah.. dmna nk cari pokok ni? Pls tlg.. 0165140623